Viselkedési Közgazdaságtan Blog

Viselkedési Közgazdaságtan Blog célja a terület bemutatása és népszerűsítése. A Blog Facebook oldalán, pedig további érdekességek és hasznos anyagok érthetők el. Like!

Képzés

Facebook

Portfolio Blogger

Viselkedési Közgazdaságtan

Az agykutatás 5 tippje a boldogsághoz

2014.03.24. 10:18 Viselkedési Közgazdaságtan

5 egyszerű, tudományosan is bizonyított tipp a boldogsághoz.

1)Segíts másokat heti 2 órában

Az emberek sokkal boldogabbak, ha akár kisebb összegekkel másokat támogat, mintha saját magára fordítja (Aknin, Dunn & Norton, 2012). De ehhez hasonlóan növeli a boldogságot, ha valaki önkéntes munkát végez. A 100 órás szabály alapján évi 100 óra önkéntes munka az optimális, ami heti 2 órának felel meg (Grant, 2013).

2)Csökkentsd az ingázással töltött időt

Az utazási idő a munkahelyre alapvetően befolyásolja az emberek boldogságát. Elméletileg, ha ez ennyire zavaró, akkor az embereknek egyszerűen közelebb kellene költözniük cserébe mondjuk egy kisebb lakásért. Ezzel szemben valamiért ez nem teljesül (Stutzer & Frey, 2004).

3)Legyél sokat a szabadban (13.9 fokban)

Több kutatás is megállapítja a friss levegő fontosságát, de az egyik meteorológia elemzés szerint az aktuális hőmérséklet a legfontosabb tényező és 13.9 fok az optimális (Tsutsui, 2013).

agy-boldogsag.jpeg

4)Aludj többet

Az alvás hiánya sokkal érzékenyebbé teszi az embereket. Azok az emberek, akik kevesebbet aludtak sokkal negatívabban reagáltak kellemetlen érzésekre (Gujar et el., 2010).

5) Mozogj, akár 7 perc is elég lehet

A mozgás nem egyszerűen frissít, de számos módon javítja az emberek hangulatát. Ezek közül az egyik legdrasztikusabb eredmény, hogy a depresszióval küzdők között a rendszeres mozgás sokkal hatékonyabb módszernek bizonyult, mint a gyógyszeres kezelés (Achor, 2010). 

 Kövesse a Viselkedési Közgazdaságtan Blogot még több érdekességért a Facebookon.

További kulcsszavak

  • Prosocial spending
  • Happiness
  • Neuroscience
  • Neuroeconomics
  • Commuting paradox

Hivatkozások

Lara B. Aknin, Elizabeth W. Dunn, Michael I. Norton (2012) Happiness Runs in a Circular Motion: Evidence
for a Positive Feedback Loop between Prosocial Spending and Happiness,J Happiness Stud 13:347–355

Adam Grant (2013) Give and Take, Book

Stutzer, A. and Frey, B. S. (2004) Stress That Doesn't Pay: The Commuting Paradox, IZA, Discussion Paper No. 1278

Tsutsui, Yoshiro, 2013: Weather and Individual Happiness. Wea. Climate Soc., 5, 70–82.

Gujar, N., McDonald, S., Nishida, M., and Walker, M. (2010). A Role for REM Sleep in Recalibrating the Sensitivity of the Human Brain to Specific Emotions. Cerebral Cortex, 21 (1), 115-123

Shawn Achor (2010) The Happiness Advantage: The Seven Principles of Positive Psychology That Fuel Success and Performance at Work, Book

A bejegyzés trackback címe:

https://viselkedesikozgazdasagtan.blog.hu/api/trackback/id/tr585846852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.